OM Mommy

Anyaság - Jóga - Harmónia

Így lett az életem része a jóga

2024. április 10. 17:04 - Om Mommy

Emlékszem amikor először a jógaszőnyegre léptem.

Szinte zavart az a csend és nyugalom, ami körülvett. A ráhangolódásnál az óra elején a nadrágomat igazgattam és az óra felénél amikor mindenki fókuszált a belső énjére, én az óra mutatóját figyeltem fél szemmel, hogy mikor halad már előre.

Aztán jött egy törés az életemben és egyik napról a másikra változott meg minden. Akik körülöttem voltak és látták a mindennapjaim, azt várták mikor fogok összezuhanni, mert másokkal évek alatt történik mindaz, ami velem pár nap leforgása alatt. De mivel két csöppség volt az oldalamon, ezért tartanom kellett magam.

És ekkor már nem ráléptem a jógaszőnyegre, hanem megérkeztem.

Élveztem és hálával fogadtam a csendet és a nyugalmat, ami körülvett. Az óra felénél amikor mindenki fókuszált a belső énjére, én a könnyeimet törölgettem és éreztem, ahogy tisztulnak a gondolatok a fejemben és oldódnak a blokkok, teret adva az áramló energiának ami az erőt adta a talpra álláshoz.

Édesanyaként számtalan helyzet adódik az életben, amikor helyt kell állnunk. Az a verzió nem működik, hogy "Majd lesz valahogy". Fel kell készülnünk minden eshetőségre, mert gyermekeink számára mi vagyunk az alfa és az omega. Az Anyaság nem onnantól kezdődik, amikor világra hozzuk gyermekünket, hanem a fogantatás pillanatától. Onnantól már felelősséggel tartozunk, hiszen életmódunk kihat a pocakunkban növekvő babánkra mind testileg, mind lelkileg.

Ezért végeztem el a kismama jóga képzést, hogy Édesanyáknak a legelső perctől kezdve támogatást nyújtsak az Anyává válás útján és már a várandósság is nyugodt és harmonikus legyen.

A kismama jóga foglalkozásokon a hagyományos ászanák mellett amazóniai természeti népek ősi, szülést megkönnyítő lágy mozdulatait is gyakoroljuk. Ezek segítenek mind a várandósság alatt felmerülő problémák (derékfájás, vizesedés) enyhítésében illetve megelőzésében, ízületek mozgékonyságának javításában valamint izmok és gát izmainak erősítésében. Az óra során alkalmazott légző gyakorlatok nyugtatják az idegrendszert és növelik a tüdő vitálkapacitását. A mély relaxáció - azaz a jóga nidrá - hozzájárul a szorongások és a feszültségek oldásában.

Az első két várandósságom alatt hagyományos kismama tornára jártam, de most a 13.héttől kezdve gyakorlom a jógát hetente van, hogy 2-3 alkalommal. Saját tapasztalatom az, hogy ez az egyik legkönnyedebb várandósságom, minimális derékfájással és az aggódás helyett inkább kellemes izgatottság van bennem a szüléssel kapcsolatban. 

Hálás vagyok, hogy ezt megtapasztalhatom és remélem minél messzebbre tudom a hírét vinni a jóga csodálatos hatásának.

meditacio-5_honap.jpeg 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ommommy.blog.hu/api/trackback/id/tr5118376909

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása